W3Schools.com
W3Schools.com
W3Schools.com style=
W3Schools.com

24 de liceeni ca tine au facut calatoria spre o cariera de succes cu Zentiva Express

24 de liceeni ca tine au facut calatoria spre o cariera de succes cu Zentiva Express

Posted in Proiecte and tagged , | Leave a Comment

Suntem ființe duale. Dualitatea noastră vine de multe ori din faptul că însumăm atât convingeri care ne spun că putem, că merităm, că știm ce înseamnă și că facem alegeri potrivite pentru noi, cât și convingeri care ne spun contrariul: că nu putem, că nu știm, că nu suntem destul de buni. De aceea ajungem să ne comparăm cu alții, să vrem să ne demonstrăm valoarea nouă și celorlalți, să luăm rolul și să ne așteptăm de la noi să funcționăm ca un ciocan chiar dacă avem caracteristicile unui bec, care nu e făcut să bată cuie, ci să lumineze.

Și toate acestea, pentru că nu ne cunoaștem (încă) suficient. Din fericire, avem un suflet, o minte, o conștiință și un liber arbitru care ne sunt puse la dispoziție ca să evoluăm. Primul pas este să aflăm ce ne dorim. Odată ce ne este clară intenția și ne sunt clare obiectivele, deja jumătate de drum este făcut.

24 de tineri capabili din București, ce își doresc să se dezvolte într-un ritm accelerat, au ales să participe la Zentiva Express. Împărțiți în 2 grupe, în funcție de clasa în care sunt (a XI-a sau a XII-a), aceștia au avut parte de 7 zile întregi de învățare: 5 zile de dezvoltare personală și 2 zile de matematică distractivă, toate livrate cu tehnici non-formale.

Ziua 1

Prima zi a fost despre conectare și cunoaștere a întregului grup. Ambele grupe au participat la sesiuni  despre Leadership vs. Autoritate, în care au învățat ce diferențiază un lider de un șef și care sunt acele comportamente care te fac lider.

Ziua 2

Elevii de clasa a XI-a au descoperit conceptul de echipă: care sunt etapele formării unei echipe, cum recunoaștem stadiul în care se află o echipă, ce facem pentru a recunoște și depăși anumite momente. Elevii de clasa a XII-a au învățat cum e cu eficiența personală și cum își pot organiza mai bine timpul (ce poate fi mai util de învățat atunci când se apropie Bacalaureatul?!).

După masa de prânz, cele 2 grupe s-au unit, pentru a începe lucrul la Chain Reaction Challenge – un dispozitiv de reacții în lanț, ce propunea disciplină, comunicare și o coordonare extraordinară în echipă. Grupul mare a fost mai apoi împărțit în 4 echipe, astfel încât fiecare tânăr avea alături pe parcursul următoarelor 3 zile alți 5 colegi cu care construia sistemul. Până la finele zilei, participanții au luat la cunoștință care le este recuzita și au creat planul de lucru pe baza căruia urmau să construiască dispozitivul dat ca provocare. Învățăm despre leadership și echipă în teorie și aplicăm după, nu-i așa?

Ziua 3

Echipele formate au susținut o prezentare prin care au explicat unui juriu cum arată planul de proiect la care au lucrat. Miza era să obțină materialele pe care le-au cerut. Scopul prezentării era să-i convingă pe cei care evaluau că proiectul are sens și este fezabil. Cu rotițele puse în funcțiune, cele 4 echipe au convins juriul și  au primit materialele, după care au demarat construcția dispozitivelor.

Partea inedită a zilei a venit din bucata de timp alocată înțelegerii conceptului de branding personal, pentru elevii de clasa a XI-a și cea alocată înțelegerii aprofundate despre ce înseamnă lucru în echipă, pentru elevii de clasa a XII-a.

Ziua 4

În mod excepțional, participanții au venit mai devreme decât stabilisem cu o zi înainte, pentru a lucra în plus la proiectele lor. Când proiectele au fost gata, am putut vedea 4 dispozitive de reacții în lanț ce conțineau reacții chimice, părți tehnice de mecanică și fizică. Toți au fost declarați câștigători. Chain Reaction Challenge a fost o reușită. S-a transformat din simpla punere în practică a cunoștințelor de chimie și mecanică, în a învăța să lucrezi eficient în echipă.

Și pentru că frica de schimbare este una dintre fricile pe care le lăsăm des să ne guverneze alegerile, am considerat potrivit să introducem și un atelier despre ce presupune schimbarea și adaptarea la noi situații/ieșirea din zona de confort (clasa a XI-a) și cum să luăm corect deciziile (clasa a XII-a). Elevii au căpătat mai mult curaj să-și asculte intuiția și să meargă pe ceea ce consideră potrivit pentru ei, ingnorând semnalele de frică ale minții.

Ziua 5

Ultima zi de non-formal a venit cu surprize în ceea ce putem numi deja echipa Zentiva Express 2017: 4 angajați ai Zentiva s-au alăturat tinerilor cu multă deschidere și generozitate, împărtășind într-un format de tip panel din experiențele lor profesionale. Astfel, elevii au aflat ce îi motivează pe cei care aleg să lucreze la Zentiva, ce înseamnă să fii angajat în companie, cum arată o zi de lucru acolo. Inspirație de final de non-formal și motiv de reflecție pentru weekend.

Nu ne-am luat, însă, rămas-bun pentru că am continuat pe 24 și 25 iulie cu matematica aplicată.


*Zentiva Express este un program de dezvoltare personală și profesională organizat de compania Zentiva, în parteneriat cu Școala de Valori. Citește mai multe detalii despre proiect aici: www.scoaladevalori.ro/zentiva-express

Dă mai departe!

Fă o investiţie de viitor și sprijină financiar tinerii ambițioși. Donează pentru educație!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *