Pe lângă sprijinul financiar, bursierii stART la muzică, desen și pictură se bucură de susținere pentru dezvoltarea lor personală și profesională. Mai exact, în perioada 19 aprilie – 9 mai 2018, ei au luat parte la câte două ateliere online, unde au explorat subiecte ca “Tipurile de personalitate” și „Cum găseşti şi abordezi mentorul potrivit”.

Știm că bursierii noștri au un program foarte încărcat, școala și pregătirea artisitică solicitându-le mult timp, așa că am dat ocazia fiecăruia dintre ei să-și aleagă ora de participare în funcție de disponibilitate. Pentru că tinerii provin din localități din toată țara, întâlnirile au avut loc online, pe Skype, în grupe a câte 5-8 elevi. Au fost 14 astfel de întâlniri în total. 

Lucrare de Augusta Cuc, bursieră stART

Înainte de primul webinar, liceenii au completat un chestionar online de personalitate, iar discuţiile din prima întâlnire s-au desfășurat pe marginea profilelor rezultate. Faptul că următorul webinar s-a axat pe metodele de găsire şi abordare a unui mentor a adus un plus de valoare bursierilor, iar experienţa li s-a părut plăcută şi utilă.

Ne-am bucurat să-i putem cunoaște mai bine pe acești tineri artiști, pe care îi admirăm pentru pasiunea și munca investite în talentul lor. Trainerii din echipa Școala de Valori, Corina Ionescu şi Tibi Stoica, s-au declarat impresionați de dedicarea bursierilor:

Corina: „Am fost surprinsă să dau de tineri atât de pasionați de arta lor. Am observat o schimbare în tonul vocii de fiecare dată când vorbeau despre talentul pe care îl au. Foarte mulți dintre ei erau familiarizați cu conceptul de mentor-mentorat (doar că l-au numit altfel). Participanții s-au arătat interesați de subiect și au fost punctuali, respectând programul stabilit. Cred că a fost un avantaj faptul că și eu, și Tibi suntem apropiați de vârsta lor, așa că ne-au simțit mai aproape.”

Tibi: „Majoritatea elevilor au fost foarte deschiși, interesați să se descopere și să afle cât mai multe despre ei. Cea mai interesantă parte din webinar, pentru ei, a fost interpretarea rezultatelor testului de personalitate și realizarea că toți suntem diferiți, ceea ce e perfect normal. Asta a fost partea cu cele mai multe “aha moments”, când au găsit exemple din viața lor, aproape instantaneu, în care persoanele din jurul lor au reacționat în anumite feluri și au înțeles de ce. Pentru ei pasiunea este pe primul loc și au curajul să își urmeze visurile, iar din partea mea au tot respectul.

Dezvoltarea artistică presupune atât costuri pentru perfecţionare, cât şi susţinere din partea practicanţilor cu experienţă. Pentru tinerii artişti, identificarea acestor resurse poate fi un proces dificil dacă nu ştiu unde şi cum să solicite sprijin. Noi sperăm că datorită atelierelor din cadrul proiectului vor găsi mai ușor soluţii la provocările din viața de artist.