Campania noastră #DareTo continuă! Ne sunt alături companii de succes care cred în puterea educației și care au ales să se implice pentru a produce o schimbare în bine, astfel încât să avem tineri mai îndrăzneți, mai pregătiți pentru viață. Mihaela Obeadă, specialist HR dezvoltare şi comunicare Carmeuse și manager de proiect ”Drum Sigur”, ne împărtășește câteva gânduri despre motivația companiei de a investi în proiecte educaționale.

Susține și tu educația printr-o donație și împreună să dăm curaj tinerilor să îndrăznească mai mult! #DareTo

“Dare to a devenit un mod de a fi în multe aspecte ale vieții noastre. 

Inovația, flexibilitatea, creativitatea și adaptarea sunt cerințe atât pentru angajați, cât și pentru clienții și piețele cărora ne adresăm. Aceasta este realitatea economică de astăzi. Suntem într-o continuă mișcare, ne-am adaptat acestui mod de a fi. “Dare to”, pentru noi, a devenit un stil de viață. 

Dar în timp ce societatea economică evoluează cu viteză, sistemul de învățământ românesc parcă stă pe loc.

Făcând o paralelă între cele două medii și trei generații, mă gândesc la părinții mei, cum lucrau când eram eu copil. Îmi aduc aminte de birourile ticsite cu hârtii, indigo-ul magic și o mașină enormă de scris. Iarna, reșoul ardea într-un colț, în timp ce o altă colegă croșeta un puloveraș pentru nepoțel. Cum lucrez eu acum? Tehnologie de ultimă generație, acces permanent la internet, atenție la consumul de hârtie nu pe considerente economice, ci din grijă față de mediu, companii “fit” în care există grad de încărcare al angajaților, dar care se preocupă și de “well-being”. Wow, este o diferență de la cer la pământ între două generații!

Mă gândesc însă la mine acum, la anii mei de școală. Îmi aduc aminte că eram înghesuiți vreo 30 în clasă, iar respectul față de cadrele didactice era foarte mare. Cum învață copilul meu de clasa a 8-a acum? Tot vreo 30 de copii înghesuiți într-o sală de curs. Este o lipsă cronică de cadre didactice, cei care au rămas stăpânesc cu greu clasa. Materia este mai stufoasă, iar manualele aproape inexistente. Materialele didactice, multe sunt încă de pe vremea mea. Copiii nu mai manifestă același respect față de profesori, iar cadrele didactice, sub presiunea sistemului, tind să fie blazați.  Unde e diferența? Cum a stagnat sau involuat acest sistem? Ce fel de oameni ies de pe băncile școlilor? Ca părinte, ești indignat și consternat de cele mai multe ori. Cum să lupți tu, un om, cu sistemul? Poate singur este aproape imposibil, dar împreună putem face lucruri mari!

În acest sistem educațional românesc este nevoie de acel “DARE TO”! Școlile trebuie să dea societății pe acei oameni pregătiți să facă față schimbărilor.

Carmeuse a înțeles că nu trebuie să aștepte schimbarea, ci să fie o PARTE DIN SCHIMBARE. Și cât mai mulți agenți economici ar trebuie să accepte provocarea şi să ajute ajute acest sistem de învăţământ să crească.

Contributing to a better world” face parte din misiunea noastră şi reprezintă motivul pentru care Carmeuse se implică şi în finanţarea proiectelor dedicate educaţiei. Este modul nostru de a spune: “Nouă ne pasă!”. Împreună cu organizaţii specializate pe astfel de intervenţii la nivel educaţional încercăm să aducem un suflu nou în şcoli.

Alături de Şcoala de Valori dorim să dăm un impuls şcolilor profesionale şi să redăm meseriilor adevărata valoare prin programul “Drum Sigur”. 111 copii din 3 judeţe au fost implicaţi în acest program până în prezent şi nu ne vom opri aici. Prin educaţia nonformală îi pregătim pentru viaţă şi îi ajutăm să îşi descopere valorile, prin practica în fabricile noastre le arătăm în colegii noştri modele profesionale de urmat.

Carmeuse investeşte în copii însă nu neglijează nici cadrele didactice. Până la urmă ei sunt cei care formează atâtea generaţii viitoare. Tot împreună cu Şcoala de Valori vom iniţia un program de dezvoltare pentru profesorii care predau la aceste clase profesionale, programul “Profesorescu”. Misiunea noastră, a tuturor: profesori, organizaţii specializate, finanţator al intervenţiei, este să ajungem cu informaţia care trebuie la copii şi să îi ajutăm să se dezvolte, adaptându-ne stilul specificului fiecărei populaţii de elevi.

Şi am mai îndrăznit! Urmând aceeaşi misiune, desfăşuram şi alte proiecte de “transformare” a profesorilor şi învăţătorilor din acele persoane care, în virtutea sistemului actual, “transferă” informaţii elevilor, în acei mentori pentru copii care “facilitează” învăţarea. Susţinem de asemenea şi programe construite să ajute învăţătorii şi consilierii şcolari să se descopere şi dezvolte personal şi să dobândească totodată noi cunoştinţe şi tehnici de predare în clase.

Un lucru esenţial pentru succesul unor astfel de proiecte este deschiderea profesorilor pentru această schimbare. Şi am întâlnit în şcoli oameni minunaţi care au îndrăznit să iasă din zona de confort şi să ia parte la această transformare.   

Cu paşi mici, schimbăm paradigme. Aceşti copii şi profesori vor deveni ambasadorii schimbării, noi nu suntem decât catalizatori în acest proces.

Trebuie să ne ajutăm “fratele mai mic”, sistemul educaţional, să se ridice. Până la urmă, nici nu mai contează motivele, altruiste sau pragmatice, important este să avem un sistem sănătos şi performant de învăţământ, care să dea societăţii nişte tineri pregătiţi pentru viaţă.   

Dare to” în sistemul educaţional românesc este în acest moment o provocare pentru întreaga societate, dar mai ales pentru mediul economic care are putere financiară să facă ceva.

Mihaela Obeadă

Carmeuse, Specialist HR dezvoltare şi comunicare

Manager de proiect ”Drum Sigur”