După absolvirea clasei a XII-a și promovarea bacalaureatului, Sara Dogaru, bursieră stART la pictură, a decis să experimenteze cât mai mult în domeniul artistic, concentrându-se pe portofoliul său. Prima parte a anului i-a adus bursierei noastre participări la numeroase expoziții și interacțiunea cu publicul iubitor de artă.

“În clasa a 12-a, unul dintre principalele mele obiective a fost dezvoltarea mea artistică. Am citit mai mult ca oricând despre artiști diverși și procesele lor creative, am explorat materiale și tehnici noi, consacrate și am pus în aplicare această documentare sub forma propriului proiect de lungă durată – Atestatul.

Fiecare lucrare realizată în timpul sesiunilor de la ateliere a anticipat, prin procesul creativ, acest proiect amplu. Atestatul a presupus mai mult efort, mai multe resurse și mai multe nopți albe decât am anticipat. Experiența m-a învățat cât de important este procesul creativ din spatele produsului final, faptul că o idee originală și inspirația presupun sondarea unor idei după punctul de epuizare al entuziasmului și spontaneității de început; o lucrare finisată și calitativă este rezultatul dezvoltării și prelucrării unor concepte simple.

Pentru analiza scrisă ce trebuia să însoțească lucrarea fizică a fost nevoie de o documentare solidă (în special în istoria artei) pentru a înțelege simbolistica cromatică, lucrarea de artă ca reflecție a unei peioade din biografia autorului, tehnicile stilistice, compoziția (aspecte pe care le-am subestimat în trecut). Am învățat să evaluez informația vizuală dincolo de imagine prin observarea indicilor tehnici și am aplicat aceste semnificații inclusiv lucrărilor personale.

Am participat la multe expoziții și la vernisajele ce deschideau fiecare eveniment. Am avut ocazia să iau contact cu oficialități locale și persoane din sfera artistică. În special prin intermediul acestor vernisaje, am avut oportunitatea de a observa publicul în interacțiune cu arta. Acestea, împreună cu alte impresii, au influențat mult modul în care percep acum publicul și industria artei.

Am înțeles valoarea asumării unor angajamente (termenele-limită 🙂 și cum să jonglez cu multiple responsabilități: pregătirea intensă pentru bacalaureat, Atestatul de certificare a competențelor profesionale, alte cerințe legale pentru anul de promovare etc.

Nu voi începe imediat cursuri universitare pentru că îmi doresc să cunosc mai mult (și să experimentez) cultura în afara contextului școlar de până acum. Până la sfârșitul anului 2018 mă voi concentra pe portofoliul meu ca și fundament pentru admitere/ referință viitoare pentru angajare și voi încerca să călătoresc cât mai mult. Odată cu absolvirea liceului și împlinirea vârstei de 18 ani, realizez primii pași spre independență financiară și formare personală.

Expozițiile și concursurile la care am participat în perioada ianuarie-iunie 2018:

  • Expoziția „Picturalitatea literei” – organizată la începutul lunii ianuarie 2018 la Biblioteca Județeană „Ion Heliade Rădulescu”, Dâmbovița și deschisă până la începutul lunii martie 2018.
  • Expoziția „Zece – de șapte ori zece” – deschisă la începutul lunii ianuarie 2018 în incinta școlii Liceul de Arte „Bălașa Doamna”, Târgoviște, încheiată pe 10 februarie 2018.
  • Expoziția „Portretele Marii Uniri” – organizată pe 12 aprilie 2018 la Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița; de pe 25 iunie 2018, lucrările participante vor fi expuse în diverse spații culturale până la încheierea expoziției, în decembrie 2018.
  • Concursul național „Primăvara artelor”, ediția a XX a 21-28 aprilie 2018 – premiul al II-lea.
  • Expoziția “Atestat Pictură 2018” – organizată pe 24 aprilie 2018 la Complexul Muzeal „Curtea Domnească”, Muzeul de Istorie Târgoviște, încheiată pe 1 mai 2018.
  • Expoziția „Lucrări de atelier” – organizată pe 15 mai 2018 la Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița, încheiată pe 8 iunie 2018.”