Social Impact Award România, competiția care încurajează anual tinerii cu idei de afaceri sociale, și-a desemnat câștigătorii.

În urma pitch-urilor celor 9 echipe finaliste, juriul a selectat trei echipe care au câștigat premii de peste 5000 de euro și ocazia de a merge la Tbilisi în luna noiembrie, pentru a cunoaște echipele câștigătoare din celelalte 22 țări SIA, în cadrul Social Impact Award Summit. 

Evenimentul care a marcat încheierea ediției din acest an a competiției a început cu prezentările celor 9 echipe finaliste, în fața participanților și a juriului format din: Irina Anghel-Enescu (Managing Director, South Eastern European Private Equity and VC Association), Ștefan Buciuc (Head of Social Banking Unit, BCR), Raluca Cocuz (Sustainability Specialist,  ENEL Romania), Alice Stavride  (Concordia Romania), Alexandru Ghiță (Președinte Fondator, Educativa Group), Ciprian Stănescu (Ashoka Romania) și Mathias Haas (Co-founder Super Social).

Înainte de anunțarea câștigătorilor a avut loc o conversație cu tematica ”Doing good better”, alături de Vlad Voiculescu (Co-fondator MagiCAMP) și Mathias Haas (Co-founder Super Social & finalist SIA Austria), în care invitații au expus din proprie experiență provocările, dar și semnificația muncii pe care un antreprenor social le trăiește de-a lungul carierei sale. Conversația a fost un boost de motivație pentru cei din sală, cu precădere pentru finaliștii SIA ai căror pași se îndreaptă întocmai spre concretizarea ideilor dezvoltate in SIA.

Cele 3 echipe care au câștigat competiția Social Impact Award România sunt:

  • I’m Fine – o aplicație mobilă ce are ca scopuri stabilizarea, înțelegerea, monitorizarea și îndreptarea către ajutor profesionist a oamenilor depresivi.
  • enJOY– este un kit educaţional, suport pentru profesorul de la clasă, cu povești și exerciții practice creative, având scopul de a crește interesul elevilor pentru științele exacte.
  • iReUse – un studio de upcycling și ateliere educaționale, care curăţă orașele și reduce risipa de plastic prin transformarea unui material obișnuit în obiecte valoroase pentru comunitate.

Pe lângă cele 3 premii în valoare de 1500 de euro, finaliștii au avut ocazia să câștige și un premiu de 500 de euro, premiu venit în baza Voturilor Comunității. Această etapă a adunat peste 3000 de voturi, iar echipa care a obținut cel mai mare număr de voturi a fost Unique Faces and Glamour. UF&G este un spectacol de modă pe scena căruia vor fi doar persoane cu dizabilități. Scopul principal este schimbarea percepției societății asupra persoanelor cu dizabilități.

La aceste premii se adaugă premiul Red Bull Amaphiko revenit echipei iReUse care va merge ca invitat special la Academia Red Bull Amaphiko din Africa de Sud în mai 2019 unde va interacționa cu alți antreprenori sociali pasionați să aducă soluții inovatoare la provocările lumii.

Despre SIA

Social Impact Award este o competiție internațională, prezentă în peste 20 de ţări din Europa, Africa şi Asia. SIA  susține tinerii profesioniști, studenții și elevii care vor să devină antreprenori sociali.

În România, Social Impact Award se află la cea de-a șaptea ediție și este organizat de către Global Shapers Bucharest Hub, Social Innovation Solutions și Universitatea Alternativă cu sprijinul partenerilor ENEL România, BCR si Red Bull Amaphiko.