W3Schools.com
W3Schools.com style=

Jurnal de ultramaratonist: Bogdan Vlad, despre aventura Transmaraton

Posted in Jurnal, Testimoniale, Transmaraton and tagged , , | Leave a Comment

Bogdan Vlad este unul din alergătorii noştri excepţionali care a alergat la Transmaraton 64 de kilometri şi a strâns fonduri pentru educaţie şi pentru liceenii talentaţi. În plus, el şi-a întrecut de două ori limitele: a alergat cea mai lungă cursă a sa de până acum şi şi-a depăşit targetul de donaţii, fiind printre cei mai implicaţi fundraiseri. Îţi mulţumim pentru tot, Bogdan! 🙂

Te invităm să citeşti mai jos rânduri din jurnalul său şi să retrăieşti alături de el aventura Transmaratonului.

bogdan“Se spune că orele de somn pentru a fi odihnit sunt cele de cu o noapte înainte de seara dinaintea cursei. Din diverse motive, nu am apucat să dorm decât vreo 4 ore în noaptea de joi. Vineri seara am ajuns târziu la Bâlea Cascadă, pe la ora 21.00. Am luat kitul, am stat la şedinţa tehnică. M-am dus înapoi la Bâlea Lac unde eram cazat. Deja erau orele 23.00. Iar startul era la ora 4.30 de la Bâlea Cascadă. Oboseală maximă, repede la somn. Obosit eram, dar de dormit nu puteam. Eram cu gândul la cursa… din aceeaşi zi deja. Unde mai pui că uitasem să-mi iau pastila de alergie (la praf, polenuri, acarieni) şi am tras şi o repriză serioasă de strănut!

Nu ştiu cât am dormit. Maxim 2 ore. M-a trezit pe la 3.40 SMS-ul celor de la Şcoala de Valori, care urmau să ne ducă la start la Bâlea Cascadă. Ne întâlneam peste 10 minute…. Nu auzisem alarma de la telefon.

La start eram vreo 30 de nebuni cu frontale, ca nişte licurici prin pădure. Traseul era Bâlea Cascadă – Cabana Capra – Bâlea Cascadă – şi finish la Cabana Capra.

Cursa a început direct cu urcare. Vreo 14 km. Eram OK. Mulţi colegi aveau chiar chef de vorbă. Eu nu prea. Aşa că m-am dus singur şi curând ne-am răsfirat. Organizatorii şi cei de la asociaţiile pentru care am strâns donaţii ne ofereau suport cam la 5 km.

Primii 42 km au mers destul de bine. Important la cursele lungi e să mănânci pe parcurs şi să te hidatezi. Pe urcare mai mergeam, mai alergam, mai povesteam. Mai târziu, spre dimineaţă, s-a dat startul şi la semimaraton şi maraton. Eram mai mulţi pe traseu, dar apăruseră şi maşinile. Cel mai aiurea era cu motocicliştii care “se dădeau”.

O bună parte din cursă am alergat împreună cu un un amic pe care l-am cunoscut la cursa aceasta. La un moment dat, de oboseală, nu prea mai înţelegeam ce spune celălalt. Eram ca doi moşi care trăgeau unul de celalălt să mai facă un pas. Nu vroiam să ne aşezăm deloc pentru că ne era teamă că nu ne mai ridicăm. Era cam km 55. Nu reuşeam nici să numărăm câte serpentine mai sunt până sus, pe ultima urcare.

Pe final era o coborâre de vreo 7 km, unde deşi puteam să alerg, o bună parte am mers, am admirat peisajul. Cu genunchiul m-am împrietenit până la urmă, cam greu, dar am reuşit.

A fost cea mai lungă cursă a mea de până acum.

Am terminat în 9 h 22 minute. Câştigătorul a terminat cu 3 ore mai repede…..

M-au şi filmat pe parcurs: era cam km 51.

Toată cursa, organizarea, suportul, alimentaţia, masajul de la final, atmosfera au fost senzaţionale. Am cunoscut multă lume. Sâmbată, după festivitatea de premiere şi un duş, am luat cina cu o mare parte dintre alergători, organizatori, voluntari, fotografi, cei de la asociaţiile pentru care am alergat. Am schimbat impresii despre cursă, lume şi viaţă. Aşa se formează comunităţi, grupuri de amici care se ajută, se implică.

Mai sunt multe de povestit şi deja m-am lungit. Cine ştie, poate ne vedem la o alergare. 🙂

La alte maratoane la munte, atunci când mi-e mai greu, sunt momente în care mă gândesc că ar fi mai uşor să abandonez. În această cursă nu s-a întâmplat deloc. Sunt convins că vi se datorează lucrul ăsta. Aţi fost acolo alături de mine. Mersi mult!!!

Cu drag,
Bogdan”

bogdan vlad transmaraton

Dă mai departe!

Fă o investiţie de viitor și sprijină financiar tinerii ambițioși. Donează pentru educație!