Ediția a doua a proiectului “CreȘTEM Viitor”, realizat de  Școala de Valori, cu susținerea Raytheon Missiles and Defense a ajuns la final. Din octombrie 2021 până în iulie 2022, 30 de elevi de clasa a XII-a, care provin din 19 licee, din 14 județe, au beneficiat de pregătire suplimentară pentru examenul de Bacalaureat la materiile STEM (informatică, matematică și biologie), iar promovabilitatea a fost de 66,6%.  Proiectul urmărește susținerea elevilor din familii defavorizate, cei mai mulți dintre participanții din ediția 2021-2022 au fost din județele Argeș, Ialomița, Galați și Suceava.  În a doua ediție a proiectului, 30% dintre participanți fac parte din familii cu venituri sub 3.000 de lei, ceea ce înseamnă un venit mediu pentru un membru al familiei care variază între 250 de lei și 1.000 de lei.

CreȘTEM Viitor urmărește creșterea interesului în rândul participanților și pentru job-urile STEM din științe, tehnologie, inginerie și matematică. Alexandra Stîngă este managerul de proiect pentru CreȘTEM Viitor și explică beneficiile întregului proiect: „Tinerii și-au revizuit cunoștințele acumulate în cei 12 ani de studiu, cu scopul de a promova examenul de Bacalaureat. De asemenea, proiectul CreȘTEM Viitor înglobează și un program de dezvoltare personală compus din ateliere de educație centrată pe valori, în cadrul cărora participanții au avut ocazia să interacționeze cu specialiști STEM, să dobândească competențe noi într-un mod plăcut prin activități precum: dezbatere, muncă în echipă, jocuri interactive, dar și să-și dezvolte abilități în vederea utilizării tehnologiei moderne într-o lume aflată în continuă schimbare. Consider că participarea în proiect a condus la sporirea curiozității și a dorinței de a descoperi singuri, de a deveni mult mai responsabili, de a verifica informațiile și a le aplica în noi contexte de învățare.”

Majoritatea elevilor din proiect vor să rămână în țară, fie să-și continue studiile, fie să lucreze. 82% dintre ei vor să urmeze o facultate în România, iar 18% să  își găsească un loc de muncă, cu normă întreagă, dar care să le pună în valoare pasiunile. Pentru ei, facultatea va veni să le completeze competențele pe care le vor câștiga lucrând.

La începutul proiectului, cei 30 de elevii de clasa a XII-a au ales materiile la care să primească meditații gratuite. Dintre totalul participanților, 15 s-au înscris pentru pregătire la matematică, 10 pentru biologie și 5, pentru informatică.

Mai întâi, tinerii au trecut printr-o evaluare prin care profesorul meditator și-a dat seama care este nivelul de cunoștințe și dacă notele reflectă realitatea. Elevii au beneficiat de 21 de cursuri de pregătire pentru examenul de Bacalaureat și au înregistrat progrese. La informatică, spre exemplu, media de la evaluarea inițială și cea de la Bacalaureat este de 1,28 de puncte, la biologie, de 1,22 de puncte și la matematică, de 0,8 puncte.

Elevii au avut promovabilitate de 66,6% la Bacalaureat, iar cele mai mari note au fost la informatică, acolo unde media a ajuns la 8,25. Media pentru matematică a fost de 6,02, iar la biologie, de 6,3.

Denisa-Elena Babeș a terminat Colegiul Național Economic „Andrei Bârseanu” din Brașov, și a promovat examenul de Bacalaureat cu media de 8,28, iar acum s-a înscris la  Facultatea de Sociologie și Comunicare din Brașov. „Proiectul m-a ajutat să mă gândesc mai mult la ceea ce vreau și ceea ce este important pentru mine și că pot face orice cu ajutorul meu și a celor care vor să-mi ofere ajutorul. Participarea la atelierele de dezvoltare personală m-a făcut să am mai multă încredere în mine și în calitățile pe care le am.”

Pe lângă pregătirea pentru Bacalaureat, participanții au beneficiat și de 2 sesiuni de „Bibliotecă Vie” , prin care profesioniștii din cadrul Raytheon Missiles & Defense le-au explicat importanța studierii materiilor STEM pentru carieră. Tinerii au beneficiat și 3 de ateliere de educație centrată pe valori din care au deprins gândirea critică, și-au dezvoltat competențele și și-au redus vulnerabilitățile. Au participat și la sesiunile de mentorat, unde accentul a fost pus pe depășirea examenului de Bacalaureat.