1.518 de copii și tineri au participat la atelierele de educație financiară desfășurate de Școala de Valori în cadrul Global Money Week 

  • 89 ateliere de educație financiară Play4FinancialSkills livrate în Belgia, Franța, Spania Rep. Moldova și România, precum și FLiP Școala de Bani în România.
  • 548 de tineri 11+ani au experimentat board game-ul Play4FinancialSkills.
  • 970 de tineri 4-18 ani au frecventat atelierele FLiP Școala de Bani, în format online și offline.

89 ateliere de educație financiară Play4FinancialSkills au fost livrate în Belgia, Franța, Spania Republica Moldova și România, precum și FLiP Școala de Bani în România. 548 de tineri 11+ani au experimentat board game-ul Play4FinancialSkills. 970 de tineri 4-18 ani au frecventat atelierele FLiP Școala de Bani, în format online și offline.

În cadrul Global Money Week, în perioada 20-26 Martie 2023, Școala de Valori a desfășurat 2 mari proiecte de educație financiară Play4FinancialSkills, respectiv FLiP Școala de Bani, pentru 1.518 de tineri cu vârste cuprinse între 4 și 18 ani.

Silvia Bogdan, președinte Școala de Valori, subliniază importanța educației financiare, pentru ca românii să ajungă la bunăstare oriunde s-ar afla. „Educația financiară trebuie să înceapă de timpuriu. Unul dintre cele mai dificile aspecte ale educației financiare este faptul că nu suntem capabili să înțelegem importanța acesteia pe tot parcursul vieții, începând din fragedă copilărie. Altfel spus, cu cât mai devreme tinerii își construiesc capital uman prin învățare, încercare și eroare, cu atât mai devreme ei vor reuși să-l transforme în capital financiar. Învățarea activă – de la părinți, profesori, oameni de inspirație, influenceri, instructori, practic, de la oricine cu care interacționează de-a lungul vieții lor – sprijină tinerii să își dezvolte limbajul financiar, să exerseze vocabularul bunăstării, să-și îmbunătățească inteligența emoțională, să practice gândirea reflexivă, să-și consolideze relațiile inter-umane, să-și construiască o cultură personală centrată pe locus de control intern.

Educația financiară timpurie înzestrează tinerii, pe profesorii și părinții lor cu o mai mare responsabilitate pentru bunăstarea personală și pentru prosperitatea comunității în care aceștia s-au născut, trăiesc și se dezvoltă.”

Campania Școlii de Valori, sub egida Global Money Week, s-a desfășurat conform moto-ului „Educația financiară îi ajută pe români să dobândească bunăstare, oriunde s-ar afla”. Astfel, Școala de Valori a desfășurat 38 de ateliere Play4FinancialSkills, în comunitățile de români din Belgia, Franța, Spania și Rep. Moldova. În țară, am fost prezenți în Bacău și prin intermediul a 3 Hub-uri PepinTEEN powered by Școala de Valori, în orașele Cluj, Brașov și București. În total, 548 de tineri cu vârsta 11+ ani au fost purtați într-o călătorie plină de suspans, provocări financiare și de informații folositoare despre bani, la care au avut acces într-un mod inedit.

Play4FinancialSkills este un board game prin intermediul căruia tinerii pot să-și fundamenteze înțelegerea asupra noțiunilor financiare de bază. Scopul jocului este ca, prin intermediul unor carduri, a unei planșe de echipă și a unui portofoliu personal, participanții să câștige bani, să economisească, să cheltuie pentru produse și servicii necesare și totodată, să învețe să răspundă adecvat provocărilor lansate în joc, demonstrând astfel că progresează.

Unul dintre atelierele de educație financiară Play4FinancialSkills a avut loc în Spania. Laviniu Enii, Ministru Consilier în cadrul Ambasadei României în Spania, ne-a explicat cum a fost perceput atelierul de către copii: „Seara de 24 martie a fost pentru Ambasada României prilej de bucurie și voie bună, ca de fiecare dată când copiii din comunitatea românească ne trec pragul.  Cu sprijinul Asociației Școala de Valori din București și în colaborare cu Liga Studenților Români din Spania, am organizat primul atelier de educație financiară pentru copii, cei mici, cu vârste între 11-14 ani, intrând pentru prima dată în contact cu noțiuni de bază despre bani, cheltuieli, investiții. Sub îndrumarea studentelor de la Liga Studenților Români din Străinătate: Oana, Janeta, Antonia și Brianna, participanții la atelier au pus întrebări, au cerut date despre cum își pot gestiona banii și cum îi pot înmulți. Studenții coordonatori abia au făcut față tirului de intrebări și curiozității micilor finanțiști”.

Loredana Dinu, manager proiect Play4FiancialSkills și FliP Școala de Bani susține că activitățile din aceasta campanie au fost posibile datorită partenerilor și echipei: „Suntem recunoscători și onorați să fi avut alături în demersul nostru de promovare a educației financiare tineri eduprenori, profesori, formatori, reprezentanți ai Ambasadelor din Belgia, Spania, Franța, Institutul Cultural Român de la Paris, din Republica Moldova Egal la Egal și Y-PEER Moldova,  RYMD (Asociația Romanian Youth Movement for Democracy), Mentor Academy și asociația Fapte Bune. Toți împreună cu echipa Școlii de Valori au contribuit la Global Money Week prin organizarea a 38 de ateliere de educație financiară. În acest fel, am putut inspira și motiva de copii și tineri din patru localități din țară, Brașov, Bacău, Cluj Napoca, București, și din patru țări: Belgia, Spania, Franța, Republica Moldova, să ia decizii financiare informate și să își construiască un viitor financiar sigur”.

Mirela Samoilă, manager de Comunicare și PR Școala de Valori, a subliniat scopul campaniei Global Money Week desfășurată de Școala de Valori în acest an. „Am dorit să subliniem necesitatea educației financiare pentru românii din țară, dar și pentru cei care locuiesc în străinătate. Toți părinții indiferent de unde trăiesc își doresc bunăstare pentru familiile lor, de aici a pornit și ideea campaniei. Românii plecați la muncă în afară sau cei care s-au stabilit acolo, trimit sume considerabile de bani an de an în țară, pentru rudele rămase aici. Sunt bani economisiți, unii sunt ținuți în casă, cu riscul devalorizării, alții, la bancă. Însă mai toți românii au în comun lipsa unui buget personal, a unei strategii financiare, tocmai din lipsa educației financiare. Copiii care au venit la ateliere, fie că sunt din țară sau din străinătate, vor duce acasă cunoștințele dobândite, poate vor face primul pas ca familiile lor să economisească inteligent, pentru a ajunge la bunăstare.

Sub egida Global Money Week, Școala de Valori a organizat și 51 de ateliere FLiP Școala de Bani, ajungând astfel la 970 de tineri cu vârste cuprinse între 4 și 18 ani. Pe de-o parte 39 de ateliere de educație financiară s-au desfășurat în format online, la care au participat 725 de tineri. Pe de altă parte, am marcat prezența față în față în școlile din București și la Centrul de Tineret al Municipiului București cu 12 ateliere în format offline, pentru 245 de elevi participanți.

Atelierele de educație financiară Play4FinancialSkills fac parte din programul EduFin4Life al Școlii de Valori, prin care punem la dispoziția tinerilor soluții educaționale menite să contribuie la creșterea coeficientului lor de educație financiară. Detalii referitoare la acest proiect găsiți aici:  https://scoaladevalori.ro/edufin4life/.

Totodată, împreună cu BCR, încă din Iunie 2016, derulăm programul FLiP Școala de Bani. Pentru înscrierea la atelierele noastre de educație financiară, în format online și offline, tinerii, profesorii și profesorii lor pot accesa acest link:https: //scoaladevalori.ro/flip-scoala-de-bani-pe-roti/.

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală și non-profit, înființată în 2009, care oferă tinerilor și profesorilor din mediul preuniversitar experiențe de dezvățare a convingerilor și comportamentelor disfuncționale și reînvățarea unor noțiuni care pun accentul pe identificarea potențialul individual, dezvoltarea competențelor pentru viață și creșterea abilității de a lucra colaborativ, multidisciplinar și multigenerațional pentru a transforma societatea actuală într-una centrată pe valori sănătoase.