Independența financiară naște idei mari – sfaturi și inspirație pentru tineri independenți

Independența financiară, în copilărie, este văzută ca: ”lasă că mă fac eu mare și o să pot să-mi cumpăr toate jucăriile pe care le vreau”. În timp și cu o bună educație financiară timpurie, această independență capătă noi valențe, în sensul în care tinerii pot începe să vadă avantajele libertății pe care le-o asigură veniturile proprii.

Fie că vorbim de primii bani de buzunar câștigați pe cont propriu sau că vorbim de primele idei și talente care le aduc tinerilor o sursă de venit, independența financiară trece de la stadiul de concept la realitate.

Mai jos vă vom prezenta câțiva tineri careu au avut idei de succes pe care le-au pus în practică și au reușit să creeze propriile lor afaceri. Tinerii antreprenori sunt un model în termeni de independență financiară și creativă, povești care sperăm să vă inspire și pe voi. Dar până acolo, vrem să vă spunem câteva dintre avantajele educației financiare, o pregătire care vă poate ajuta în orice traseu pe care vreți să porniți: antreprenoriat sau cariere de succes.

Beneficiile educației financiare

O bună educație financiară contribuie la independență financiară, dar și la independența unui stil de viață fără griji. Cu cât vă expuneți mai devreme la noțiuni despre bani, cu atât veți ști cum să luați decizii mai bune pentru viitor, cum să economisiți și cum să construiți planuri care să vă aducă un confort financiar.

Iată ce beneficii poate avea educația financiară timpurie asupra voastră:

  • Veți înțelege cum e cheltuit bugetul familiei versus bugetul mediu în România.
  • Veți înțelege dimensiunile cheltuielilor și cum vă ajută bugetul personal să nu mai faceți cheltuieli inutile.
  • Veți înțelege de ce deciziile financiare au impact pe termen lung.
  • Veți înțelege noțiunea de valoare a unui obiect, atât din punct de vedere emoțional, material, cât și despre valoarea ascunsă.
  • Veți învăța să evaluați factorii care vă influențează deciziile financiare.
  • Veți descoperi cum deciziile voaste influențează bunăstarea altor oameni de pe glob.

Pe măsură ce aprofundați educația financiară, atelierele vă pot ajuta și să planificați strategii de creștere a veniturilor, să descoperiți modalități de economisire, să anticipați economii înainte de vacanțe sau ce înseamnă un plan financiar. Mergând mai departe pe această pistă, educația financiară vă va ajuta să dezvoltați un business plan, să puteți anticipa profitabilitatea unei idei, să vedeți de ce investiții ați avea nevoie, să vedeți cât de repede poate să înceapă să producă ideea voastră antreprenorială.

Înscrieți-vă la ateliere de educație financiară AICI sau la numărul de telefon: FLiP: 0725 77 22 55.

Tinerii care și-au transformat ideile în afaceri

Mai jos vă lăsăm câteva povești inspiraționale ale unor tineri care și-au transformat ideile în afaceri și au dus independența financiară la un nou nivel.

1. Sebastian Dobrincu

Sebastian Dobrincu este unul dintre cei mai tineri milionari din Silicon Valley, SUA. La numai 17 ani a fondat Storyheap, o platformă care a devenit lider de piață pe zona de social media content marketing. Storyheap a fost un hit încă de la lansare și, în scurt timp, Sebastian avea o listă lungă de clienți faimoși, printre care Selena Gomez, Tumblr, Hulu, Universal Music sau Shake Shack. Sebastian Dobrincu a urmat cursurile Universității Stanford, unde a învățat despre inteligență artificială și modalitățile prin care roboții „învață” și se dezvoltă.  A decis să renunțe la școală și să își concentreze eforturile în antreprenoriat și dezvoltarea de noi produse.

sursă foto

2. Marah Lidey

Marah Lidey este co-fondator al Shine, o aplicație de autoîngrijire destinată milenialilor care trimite zilnic mesaje de încurajare, împreună cu un articol susținut de cercetări și o meditație. Ea și Naomi Hirabayashi, o colegă de la o organizație non-profit din New York unde lucrau amândouă, au răspuns nevoilor tinerilor în 2015 prin Shine, o aplicație de self-care pentru mileniali “care se aseamănă cu un discurs zilnic de încurajare în buzunar”. Aplicația a atras atenția celor de la Glamour, Mashable și alte mass-media. Iar Forbes a numit-o pe Lidey unul dintre cei 30 Under 30, spunând că 500.000 de persoane din 165 de țări folosesc Shine și că firma a strâns 3 milioane de dolari. Lidey a fost prima din familia sa care a mers la facultate, iar Shine a strâns peste 3 milioane de dolari până în prezent.

Sursă foto

3. Hart Main

La vârsta de 13 ani, Hart Main a venit cu ideea lumânărilor parfumate bărbătești, după ce și-a tachinat sora în legătură cu cele parfumate pentru fete pe care le vindea pentru o strângere de fonduri pentru școală. Abia când Hart a vrut să cumpere o bicicletă de 1.500 de dolari, a regândit ceea ce a sugerat în glumă.

Hart și părinții săi au contribuit cu sume nominale pentru a începe afacerea și au lucrat împreună pentru a dezvolta lumânările, denumite ingenios ManCan. Adoptând o temă simplă și masculină, lumânările ManCan – cu arome tematice de genul ”Foc de tabără”, ”Șuncă”, ”Rumeguș”, ”Iarbă proaspăt tăiată” și ”Pipa bunicului” – au fost realizate folosind cutii de supă. Lumânările Hart’s se găsesc în magazinele din fiecare stat, iar vânzările depășesc șase cifre anual. Hart vrea să dea înapoi comunității care îl susține, astfel că donează o parte din fiecare vânzare.

Sursă foto

4. Caine Monroy

Caine Monroy avea doar nouă ani când și-a lansat propria sală de jocuri improvizată din carton în magazinul de piese auto al tatălui său din L.A. Singurul client al sălii de jocuri, care admira abilitatea genială a lui Caine de a crea ceva din nimic, a decis să promoveze ideea în speranța de a strânge bani pentru a o trimite pe Caine la facultate. El a postat un filmuleț pe rețelele de socializare și, în curând, afacerea Caine’s Arcade a devenit cunoscută la nivel internațional, fiind relatată la posturi de știri precum ABC World News, Good Morning America și MSNBC.

Mișcarea a generat mai mulți clienți decât putea face față magazinul de piese auto, clienții așteptând timp de patru ore sau mai mult. Nu se știe cât a câștigat Caine’s Arcade, dar fondul pentru burse a strâns peste 200.000 de dolari. Caine’s Arcade a dat naștere unei mișcări, care a dus la crearea Imagination Foundation, o organizație non-profit menită să încurajeze creativitatea și spiritul antreprenorial în rândul copiilor. Cel mai important, Caine’s Arcade a aprins un spirit inovator în rândul copiilor din întreaga lume.

Sursă foto

5. Nuseir Yassin – Nas Daily

Nas este un israelian-palestinian absolvent de Harvard care a renunțat la locul de muncă pentru a călători prin lume – iar acum este unul dintre cei mai de succes creatori de pe Facebook cu peste 20 de milioane de urmăritori. Yassin mărturisește că era timid și neîndemânatic din punct de vedere social în copilărie. Prima imagine a viitorului său ca cetățean global a apărut la vârsta de 19 ani. Limitat de perspectivele sale în Israel, el a pus ochii pe colegiile Ivy League din SUA. A absolvit cu o diplomă în economie și s-a mutat la New York City pentru a-și croi drum în industria tehnologică.

A început să lucreze ca programator pentru aplicația de transfer de bani Venmo, deținută de PayPal, unde spune că salariul său depășea cu mult 100.000 de dolari pe an. După standardele moderne, în ceea ce privește educația, cariera și veniturile, Yassin reușise. Așa că Yassin a petrecut un an și jumătate economisind 60.000 de dolari. În 2016, și-a dat demisia, și-a cumpărat un aparat foto, un bilet de avion și s-a angajat să călătorească în lume cu normă întreagă. Nas oferă consultanță pentru întreprinderi și persoane care doresc să producă conținut multimedia. El obține venituri din reclamele de pe Facebook încorporate în videoclipurile sale. El își estimează averea netă totală la aproximativ 250.000 de dolari, ceea ce, spune el, este mult mai puțin decât ceea ce câștigă alți vloggeri de călătorie.

Sursă foto

Voi ce idee ați vrea să o faceți să devină realitate și să vă aducă independență financiară?