Lectura este acea activitate pe care fiecare din noi o poate face ca să își îmbogățească viața din punct de vedere cultural și emoțional. Prin lectură putem călători în tot felul de universuri, ne putem dezvolta și putem avea evadări în lumi magice sau, în plan real și palpabil, putem învăța cum să ne construim un viitor mai bun.

Conform studiilor realizate de Scoala de Valori, doar un sfert din adolescentii urbani din România își petrec timpul liber citind, și doar 11% participă la evenimente culturale.

În acest context, am dezvoltat ”Jurnalul Adolescentului Tech”, proiectul prin care ne propunem să stimulăm pasiunea pentru lectură și cărți, pentru explorarea și înțelegerea textelor literare în rândul tinerilor din comunitățile defavorizate cultural, elevi din clasele IX-XI.

Astfel, dacă te numeri printre elevii din clasele IX-XI, tineri pasionați de citit, dacă vrei să ai o bibliotecă nouă și să cunoști persoane care au aceeași pasiune ca tine, dar și să îți îmbunătățești abilitățile digitale, atunci Jurnalul Adolescentului Tech este pentru tine.

DE CE SĂ TE ÎNSCRII LA PROGRAMUL JURNALUL ADOLESCENTULUI TECH?



vei participa la 4 ateliere online de lectură

vei participa la un atelier de digitalizare

vei cunoaște persoane care au descoperit pasiunea pentru citit și pentru cărți, dar și scriitori contemporani

vei avea ocazia să-ti faci prieteni noi prin sesiuni one-to-one de speed networking

CU CE VEI RĂMÂNE DUPA PARTICIPAREA ÎN ACEST PROGRAM

vei aprofunda lecturi fascinante și vei explora și analiza texte literare alături de scriitori contemporani și formatori
vei avea o nouă bilbiotecă
la tine acasă
îți vei îmbunătăți abilitățile digitale
în Microsoft Office (Word și PowerPoint)

Let's get you started

Jurnalul Adolescentului Tech este continuarea inițiativei de încurajare a lecturii și de alfabetizare digital în rândul tinerilor din comunități defavorizate cultural. În acest demers, am conturat și finalizat și proiectele ”Jurnal de Scriitor” și ”Colecția de cărți”.

Impactul primelor 2 proiecte de acest fel a fost unul sesizabil:

numărul tinerilor care susțineau că nu citesc a scăzut de la 16% la 1% după participarea la ”Colecția de cărți”;
conform analizei comparative din proiectul ”Jurnal de scriitor”, elevii care au participat la acest proiect si-au imbunatatit nivelul de lectura cu 66,7%, într-o comunitate și cu 38,8% în alta.

* Jurnalul Adolescentului Tech este un proiect implementat de Școala de Valori și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

* Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.