Povestea „autobuzului” care transportă mai mult decât pasageri

Suntem obișnuiți să asociem autobuzul cu un mijloc de transport greoi, care doar ne duce dintr-un punct în altul al orașului. E drept, când mergem zilnic folosind această cale, lucrurile pot să devină ușor „boring” – cum ar zice orice elev în 2019, care pășește plictisit în următorul 336 sau 601, după ce l-a pierdut pe anteriorul pentru că „l-a ținut profa mai mult la oră”. 

Alături de Icebreakers, am decis să schimbăm paradigma și să dăm autobuzului o personalitate

Așa s-a născut Career Bus, autobuzul carierelor care a fost gândit să circule prin România și să îi ajute pe elevi să își descopere vocația. Mai precis, să îi ajute să își dea seama ce cale vor să urmeze în viață, prin autodescoperire și prin crearea unui cadru care să le ofere o privire amplă asupra paletei de meserii, abilităților de care au nevoie, raportat la pasiunile lor.

Călătoriei noastre pe 4 roți s-a alăturat și Holcim România, iar toamna aceasta, împreună cu oameni ambițioși și generoși din companie, am pornit prin județul Argeș, mai exact la Câmpulung-Muscel, în școli unde timpul se oprește la fiecare chip senin de elev care spune „Bună ziua!”

Pas cu pas, am ajuns să cunoaștem, între 25-29 noiembrie, în jur de 200 de elevi din 4 școli generale. Ne-au primit cu brațele deschise din prima clipă în care am întredeschis ușa de la clasă și am făcut prima mișcare.

Ușor temători la început, au intrat repede în jocul nostru. Cum ne așteptam.

Ne-au cucerit de la primul energizer, până la momentele în care răspundeau entuziaști la fiecare întrebare a trainerilor. Se poate și în România, deci, se poate și în școli mai puțin apropiate de capitală, se poate acolo unde învățământul formal se întâlnește cu cel non-formal, la intersecția cu valorile și speranța că viitorul e scris de oameni ca ei. 

Ca ei, adică, ei…

elevii, profesorii, partenerii noștri din companie, trainerii – oamenii care FAC educația să se întâmple…
O echipă frumoasă a lucrat timp de 3 zile cu elevi de clasa a VII-a și a VIII-a. S-au bucurat când împreună am descoperit diferențele dintre pasiuni, abilități și meserii. Au ridicat din umeri sau au întins grăbiți două degete în aer când am întrebat „Voi știți ce vreți să faceți după clasa a VIII-a?” sau „Ce vreți să fiți când vă faceți mari?”.

„Eu inginer, ca tata. Vreau să lucrez în fabrică” ne-a spus Andrei, cu determinare.

„Încă nu știu, dar jocul de azi m-a ajutat să înțeleg de unde pot alege” a adăugat Miruna, sinceră și mulțumită de activitățile desfășurate.

Mai sunt multe de spus, dar e timpul să încheiem. Cele 3 zile de ateliere poate nu i-au ajutat încă pe copii să își dea seama ce vor să facă în viață, dar cu siguranță i-au ajutat să fie mai aproape unii de ceilalți și să înțeleagă importanța dezvoltării prin educație în căutarea idealului profesional și personal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *