Până să organizăm proiecte alături de partenerul nostru Holcim România, nu vizitasem  localitatea Aleșd. Și probabil că mulți dintre voi nu ați ajuns s-o vizitați, de aceea vă provocăm s-o identificați pe hartă. Vă lăsăm un indiciu: este situată în județul Bihor.

Între timp, am avut ocazia să ne împrietenim cu micul Aleșd, unde am mers de multe ori pentru a ține ateliere de dezvoltare personală. Ne-am familiarizat cu această comunitate locală și ne bucurăm să-i susținem dezvoltarea prin Smart Teacher.

Smart Teacher este un program pilot, dezvoltat împreună cu partenerul Holcim România, prin care ne dorim să susținem profesorii să-și îmbunătățească metodele de predare și să transforme lecțiile în sesiuni interactive și atractive pentru adolescenți.

La Aleșd, Smart Teacher se desfășoară în perioada noiembrie 2018 – iunie 2019, pentru 26 de profesori care predau electrotehnică și mecanică, matematică, română, fizică, economie, franceză, chimie, istorie, geografie, informatică sau biologie. Sub îndrumarea trainerilor noștri, aceștia au trecut prin mai multe ateliere, pe subiecte ca:

  • Întelegerea și consolidarea rolului profesorului în contextul înțelegerii caracteristicilor generației
  • Însușirea de metode de lucru cu noua generație
  • Dezvoltarea de competente transferabile precum comunicarea, colaborarea, gândirea critică și creativă atât în plan personal, cât și în modul de lucru la clasă
  • Dezvoltarea lucrului colaborativ pentru creșterea calității conținutului educațional
  • Dobândirea abilităților de creare a planului de lecție inter/trans-disciplinară
  • Aplicarea metodei de livrare interdisciplinară
  • Schimb de experiență și interacțiune directă cu profesori din alte programe similare sau care practică metode neconvenționale de predare la clasă.

Iată ce ne spune Tibi Andrei, trainer Școala de Valori în proiectul Smart Teacher:

Pentru mine, a fost o experiență inedită; deși am renunțat la a preda în sistemul de învățământ românesc, acum mulți ani, în continuare consider că profesorii sunt cei care au un impact foarte mare în viețile adolescenților cu care lucrează.

Am observat că participanții au trecut prin mai multe urcușuri și coborâșuri; au fost foarte bine pregătiți și acest lucru se vede la clasă, așa că la început au fost și un pic sceptici cu privire la atelierele pe care le aveam pregătite pentru ei. Totuși, la final au fost foarte încântați de reacția copiilor cu care au lucrat lecțiile inter și transdisciplinare; ca experiență, a fost una pe care ar repeta-o.

Mi-a plăcut foarte mult să văd interesul dincolo de catedră și cred că asta face diferența dintre un profesor bun și un profesor excepțional, faptul că vrei să te conectezi cu elevii tăi dincolo de ceea ce înseamnă materia pe care o predai. Atunci când conectezi un concept din lecție cu viața reală a adolescentului, atunci când adolescentul pleacă de la clasă cu întrebări, nu pentru că nu a înțeles, ci pentru ca a devenit curios și vrea să caute mai multe și este dispus să greșească încercarea lui de a învăța să învețe, actul educațional este dus la o desăvârșire care formează caractere.

Pentru că proiectul se apropie de final, pe 5 iunie organizăm un eveniment special, ca să tragem concluziile și să găsim noi soluții de a conecta la nivel local sistemul educațional cu nevoile din piața muncii.

Ne vor fi alături profesorii participanți în program, alți profesori și directori de la școlile din județ, elevi din Aleșd – participanți la Atelierele Holcim, părinți, reprezentanți din cadrul Holcim România și alte persoane cheie interesate de dezvoltarea educației în Aleșd, reprezentanți ai instituțiilor locale și ai presei locale.

În cadrul evenimentului vom prezenta rezultatele proiectelor desfășurate în Aleșd, vom avea un panel de discuții și, bineînțeles, vom face un exercițiu interactiv cu participanții.

Abia așteptăm evenimentul și promitem să vă ținem la curent cu rezultatele proiectului! 🙂