40 de elevi de clasa a XI-a se pregătesc pentru a avea un plan de carieră și 30 de profesori de la Liceul Tehnologic „Axiopolis” din Cernavodă  vor ști cum să le fie suport elevilor pentru că vor putea să le răspundă nevoilor și cerințelor de învățare. Proiectul Viitor Energetic desfășurat de Școala de Valori cu susținerea partenerului Societatea Națională Nucleareletrica SA este în desfășurare și va continua până în decembrie. Timp de 3 luni, profesorii și elevii din proiect vor parcurge, în total, câte 3 ateliere educaționale centrate pe educația non-formală, unde participantul va putea să se dezvolte personal și profesional.

La finalul proiectului, Școala de Valori își propune alături partenerul Societatea Națională Nuclearelectrica SA ca elevii să se adapteze la schimbările fluctuante de pe piața muncii. Profesorii le vor fi consilieri și mentori pentru ca tinerii să-și dezvolte cunoștințele, astfel încât să-și valorifice abilitățile și aptitudinile.

În linii mari, proiectul Viitor Energetic înseamnă:

  • sprijinirea elevilor în a-și proiecta cariera pe termen lung ținând cont de pasiunile și abilitățile lor;
  • consolidarea încrederii și creșterea automotivării elevilor;
  • dobândirea abilităților prin care vor reuși să ia decizii cu impact pozitiv asupra viitorului lor educațional și de carieră;
  • însușirea unor mecanisme pentru a se adapta ușor la schimbările de pe piața muncii;
  • crearea contextului în care profesorii vor reuși să distribuie bune practici și metode de lucru;
  • conștientizarea nevoii de perfecționare continuă a profesorilor și elevilor, pentru a face față provocărilor de orientare și consiliere în carieră.

Proiectul a debutat cu un eveniment tip Biblioteca Vie, organizat la Liceul Tehnologic „Axiopolis” din Cernavodă. Participanții din proiect au aflat poveștile de viață și încercările profesionale ale lui Ceaon Cătălin Marin, Operator Nuclear în pregătire Unitatea 1, le-a dat elevilor sfaturi despre carieră în domeniul tehnic. Le-a povestit despre experiența sa în cadrul Centralei de la Cernavodă. Șerban Ion Alexandru, Inginer Operare CNE, la Serviciul Coordonare Programe Pregătire, i-a încurajat pe elevi să-și urmeze visurile și să aibă încredere.

Elevii au parcurs până acum atelierele de Valori Personale și Choice, în timp ce profesorii au fost la atelierele de Play4Skills și Learn4Skills. Marian Ancuța, trainer în cadrul proiectului, le-a fost alături deopotrivă și elevilor, și profesorilor. Profesorii au apreciat jocul Play4Skills și l-au considerat foarte potrivit pentru a-i ajuta să înțeleagă nevoile elevilor. Pentru ei a fost mai mult ca un instrument de consiliere profesională, pe care să-l pună în aplicare mai departe și cu elevii lor. Profesorii și elevii au fost foarte implicați, au fost discuții intense și chiar s-au lăsat cuprinși de spiritul ludic. Am observat că pe parcursul primelor 4 ateliere, și-au dezvoltat o serie de abilități precum: lucrul în echipă, modalități de luare a deciziilor, conștietizarea rolului într-o echipă, atenția, spiritul de inițiativă, abilități de comunicare, abilități de negociere și analizarea resurselor. Au fost bineînțeles, și schimbări în comportamentul elevilor: au învățat să se asculte, au prins curaj să dea răspunsuri, să se exprime în fața colegilor și au lucrat foarte bine în echipă. ”

Elevii și profesorii mai trebuie să parcurgă atelierele de Play4Skills și Teach4Skills, până la finalul acestei luni. Managerul de proiect Lia Cozma crede în potențialul tinerilor și al cadrelor didactice implicate în acest proiect: „Rolul atelierelor și ce ne dorim noi să aducem în plus elevilor prin intermediul lor este recunoașterea abilităților și pasiunilor proprii, astfel încât acestea să stea la baza parcursului lor profesional. Ne dorim, de asemenea, ca elevii, în urma atelierelor implementate să aibă mai multă încredere în ei și să fie mai motivați. Alte beneficii ale atelierelor sunt dezvoltarea abilităților de a lucra în echipă și dezvoltarea unor mecanisme prin care, aceștia, să se adapteze la schimbare, având în vedere schimbările care apar în piața muncii. În ceea ce privește atelierele dedicate profesorilor, acestea sunt menite să-i dezvolte pe profesori astfel încât aceștia să fie un bun sprijin pentru elevi, pe partea de consiliere vocațională.”

Societatea Națională Nuclearelectrica SA este singurul producător de energie electrică din sursă nucleara din România. Compania este angajată să contribuie la securitatea energetică a țării noastre prin livrarea de energie curată, în bandă, stabilă și accesibilă. De peste 25 de ani, Nuclearelectrica operează la standard de excelență și securitate nucleară una dintre cele mai performante centrale nucleare din lume.

De la punerea în funcțiune a Unităților 1 și 2 de la CNE Cernavodă au fost produse 207 milioane MWh energie curată și s-a evitat astfel eliberarea în atmosferă a 195 milioane tone CO2.

Implicarea în comunitate face parte din strategia Nuclearelectrica și este o prioritate pe care compania o dezvoltă an de an. În perioada 2019-2021, compania a susținut peste 130 de proiecte de implicare în comunitate, cu peste 30 de milioane de lei investite.

Prin platforma de proiecte de responsabilitate socială „Nucleu de bine”,  Nuclearelectrica contribuie la dezvoltarea durabilă a României. În 2022, până în prezent, compania a sprijinit deja 55 de proiecte, cu 9,8 milioane de lei, proiecte care vor impacta peste 10 milioane de persoane, prin platforma „Nucleu de Bine”.