Vara nu se coc doar cireșele, caisele și pepenii, ci și ideile creative. Mai ales dacă vorbim de iMKreative Camp, unde 12 liceeni și-au antrenat imaginația și gustul pentru marketing. Astăzi citim la foc mic povestea Mirunei Marcu, participantă la tabără și membră în echipa Zukfri, care a propus spre vânzare… te lăsăm să afli ce chiar de la ea!


Aș putea începe prin a spune “A fost odată ca niciodată…”, dar n-a fost chiar așa. Nu e o poveste dintr-o carte și nu e nicio legendă. E povestea unei tabere speciale pentru mine, fiindcă a fost o experiență de neuitat.

Am aflat de iMKreative Camp din întâmplare, căutând tabere și proiecte de la Școala de Valori pe site-ul organizației. Citind descrierea, mi-am dat seama că era exact ceea ce căutam: o tabără  de 5 zile, în care să învăț ceva, dar să mă și distrez. Mi-am dorit mult să particip, temele principale ale taberei fiind marketing-ul, advertising-ul și dezvoltarea unei afaceri, domenii care mă interesează și despre care, în viața de zi cu zi sau la școală, învățăm destul de puțin. Am vrut, de asemenea, să văd în ce măsură reușesc să mă adaptez într-un mediu unde nu cunosc pe nimeni.

În prima zi deja începeam să ne împrietenim unii cu ceilalți, iar activitățile pe care le-am făcut ne-au ajutat să ne cunoaștem mai bine. La fel a fost și marți, următoarea zi, când, împărțiți în 3 grupe, am clasificat dulciurile și băuturile non-alcoolice din trei hipermarket-uri și credeți-mă, nu a fost deloc ușor, mai ales că am fost presați de timp și de șefii de raioane… nu tocmai prietenoși.

Adevărata provocare a început însă miercuri, când ne-am format echipele pentru a dezvolta un produs sau un serviciu, pe care urma să îl prezentăm vineri unui juriu specializat. Am făcut parte din echipa “Zukfri”, alături de încă trei fete, Emma, Sophie și Daria, împreună cu care am creat o rețea care să vândă dulciuri fără zahăr și fără lactoză, la un preț avantajos. Ideea a pornit de la faptul că oamenii își doresc să mănânce dulciuri, însă se tem de zahăr, sunt alergici la lactoză, sau nu au voie să consume zahăr din probleme medicale.

Ca echipă, fiecare și-a asumat foarte bine rolul și, deși la un moment dat am întâmpinat ceva probleme, ne-am descurcat în cele din urmă. Ca să fiu sinceră, cel mai greu lucru a fost alegerea numelui. Emma și cu Daria au lucrat la cutia prăjiturii. Emma a stat trează toată noaptea pentru a face câteva exemplare. Între timp, eu și Sophie am adaptat o rețetă de brioșe, înlocuind zahărul cu banane, făina cu fulgi de ovăz și laptele normal cu cel de migdale… și pot spune că brioșele noastre au fost foarte bune la gust.

Prezentarea de vineri a fost peste așteptări, din punctul meu de vedere, fiindcă nu apucasem să repetăm foarte mult. Toate echipele s-au descurcat și cu toții am făcut o impresie bună în fața juriului, chiar dacă au existat și aspecte de îmbunătățit la produsele noastre, menționate ulterior de către juriu.

Ce mi-a mai plăcut la tabără a fost faptul că în fiecare zi am învățat ceva nou.

Trainerii au fost excelenți și s-au dedicat întru totul pentru a ne dărui câte ceva din cunoștințele lor. Am învățat că pentru o afacere de succes nu e nevoie doar de o idee, ci și de multă muncă, un plan de afacere bine stabilit și cel mai important, de o echipă dedicată și organizată. Le mulțumesc mult trainerilor pentru că mi-au arătat ”cum stă treaba” cu marketing-ul și în special participanților, pentru că am câștigat o gașcă de prieteni creativi și deosebiți, de care m-am atașat enorm.

Hai și tu la iMKreative anul viitor! Pe lângă bagajul de informații cu care pleci la sfârșit, rămâi cu amintiri pe viața. Și, ca să închei cu un “inside joke”, pe care îl vor înțelege doar participanții, iMKreative este atât de mișto, încât “you would not believe your eyes…” (versuri din Owl City-Fireflies, 2009).