Găina care a născut pui vii
Ce legătură este între o găină și educația centrată pe valori? Aparent, niciuna. Însă lucrurile se schimbă dacă vorbim despre „Găina care a născut pui vii”, un program de actualitate care înseamnă mai mult decât o lecție la cursul de zoologie.
Care-i faza cu găina?

Ne petrecem mare parte din timp în social media, comentând și distribuind informații de tot felul. Însă câte din știrile, clipurile și imaginile cu care intrăm zilnic în contact sunt reale și câte doar o găină… costumată în senzațional?
„Găina care a născut pui vii” este un proiect de educare a profesorilor despre fenomenul de fake news, prin care îi încurajăm pe aceștia să analizeze cu ochi critic mesajele din mass-media, informațiile pe care le întâlnesc zi de zi pe toate canalele de comunicare și informare. La rândul lor, profesorii care participă în tabăra noastră aplică mai departe noile noțiuni în interacțiunea directă cu elevii.
Proiectul este inițiat de Ana-Maria Diceanu, specialist în comunicarea de criză şi jurnalistul Tudor Mușat și susținut de Lidl România prin programul său de grant-uri „Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun”.
Titlul proiectului nu este ales întâmplător. Știrea „Găina care a născut pui vii” a creat dezbateri aprinse în presa românească în anul 1993, fiind un exemplu de fake news reprezentativ pentru modul în care un titlu senzațional poate distorsiona percepția cititorilor despre realitate.
Ce rezultate am avut până acum?
Pe lângă cei 1300 de beneficiari direcți, adolescenți care au participat la atelierele „Găina care a născut pui vii” și au învățat mijloce prin care pot combate fenomenul de fake-news, proiectul contribuie, de asemenea, la conștientizarea contribuției aduse de profesori în evoluția sănătoasă a generațiilor tinere,
Am creat cu mândrie Ghidul Profesorului de Educație Media care a ajuns la 220 de profesori. Yeey! Considerând că mesajul programului poate ajunge la o audiență mult mai mare prin preluarea lui de către profesori, am mers la nivel următor, iar anul acesta profesorii sunt cei care completează cunoștințele pe subiect lucrând colaborativ pentru a adăuga conținut relevant la manualul creat anterior.
Formăm dascălii ca ei să formeze viitoarele generații
Anul acesta ne-am gândit să dedicăm o bună parte din activitatea noastră provocându-i pe profesori, la rândul lor.

Structura atelierelor:
1. Ateliere de educație centrată pe valori
2. Ateliere care au la bază educația media și conceptul de media literacy
3. Sesiuni de observare cu trainerii care oferă aistență permanentă și resurse pentru pregătirea profesorilor
4. Kit-uri complete pentru implementarea ulterioară în școli a unor activități de follow-up în urma informațiilor învățate în tabără
Calendar:
Perioada de observare la clasă
februarie-martie 2020
Raportare
31 martie 2020

Contact
Magda Neagu, asistent manager operațional
Email: arcademia@scoaladevalori.ro