„INTERVENȚII INTEGRATE DE STIMULARE A PARTICIPĂRII LA EDUCAȚIE A COPIILOR CU PĂRINȚI PLECAȚI LA MUNCĂ ÎN STRĂINĂTATE ” este un proiect derulat în parteneriat cu Organizația Salvați Copiii care se adresează elevilor cu părinți plecați la muncă în străinătate și care are ca scop stimularea participării la educație și prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a școlii.

Conform datelor furnizate de către Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții la finalul anului 2020, în Regiunea Sud-Est, peste 11.500 de copii au rămas singuri acasă, dintre care 3.908 copii doar în județul Galați şi alți 1.212 copii în judeţul Vrancea.

La Școala de Valori credem în puterea programelor educaționale care determină tinerii să descopere lumea într-o manieră interactivă și care îi motivează pe aceștia să își continue studiile și să-și găsească calea spre un viitor mai luminos. Ne dorim să-i ajutăm pe elevi să-și descopere potențialul și să înțeleagă că sunt creatorii propriei vieți!

Programele noastre

Facem lucrurile de care educația are nevoie.

Durata proiectului este de 10 luni și acesta se va desfășura în perioada
octombrie 2021- iulie 2022.

Cine sunt beneficiarii proiectului?

Inițiativa va fi implementată în 5 unități școlare din Dâmbovița și Vaslui:

  • Școala Gimnazială „Smaranda Gheorghiu” din Municipiul Târgoviște, județul Dâmbovița;
  •  Școala Gimnazială „Răzvad” din Comuna Răzvad, județul Dâmbovița;
  •  Școala Gimnazială „Gheorghe Cioata Todirești”,  din Comuna Todirești, județul Vaslui;
  • Școala Gimnazială „Mihai David”, STR. Gării NR 8, din Municipiul Negrești, județul Vaslui;
  • Liceul Tehnologic „Nicolae Iorga”, STR. 1 Decembrie NR 3 din Comuna Todirești, județul Vaslui.

În toate aceste comunități au fost identificați 232 de copii a căror părinți lucrează în străinătate, cu vârsta cuprinsă între 6 și 16 ani, distribuiți astfel pe 3 grupe de vârstă:

0
de copii cu vârste cuprinse
între 6 - 10 ani
0
copii cu vârste cuprinse
între 11 - 14 ani
0
de copii cu vârste cuprinse
între 14 - 16 ani

Cum este structurat procesul de învățare?

Tinerii vor avea acces la 3 tipuri de activități: sesiuni de dezvoltare personală, testări psihometrice și simulări ale proceselor de orientare vocațională.

În cadrul atelierelor tinerii vor explora, identifica și recunoaște care sunt lucrurile importante pentru ei, valorile pe care le au, felul în care unele sunt mai prioritare decât altele, când și cum se regăsesc aceste valori în comportamentele sociale, cum le influențează deciziile și alegerile. Vor învăța despre despre competențele viitorului și vor înțelege mai bine cum anume se pot pregăti pentru intrarea lor pe piața muncii.

Cu ajutorul evaluărilor psihometrice tinerii își vor identifica și explora interesele și preferințele, își vor identifica tipurile de profil dominant conform modelului Holland, primind informații despre tipurile de activități și ocupații care li s-ar potrivi cel mai bine. Prin intermediul activităților aceștia se vor familiariza cu stilurile de învățare și vor identifica modalități de îmbunătățire a interacțiunii lor cu profesorii, colegii sau chiar membrii familiei.

Ateliere au ca scop lărgirea orizontului tinerilor în ceea ce privește opțiunile de carieră pe care le au la dispoziție. De asemenea, prin intermediul atelierelor tinerii vor avea șansa să exploreze meserii la care nu s-au gândit până în prezent.

Ne dorim ca după finalizarea acestui proiect tinerii să poată lua decizii de viață care să-i pună în valoare și care să-i ghideze spre un viitor mai bun!

PROJECT MANAGER
(COORDONATOR Partener):

Elena Vasilica, elena.vasilica@scoaladevalori.ro