Prin Pilonul de Digitalizare desfășurat de Școala de Valori, ca parte a programului Edu Networks, am format în școli 65 de experți educaționali în Pedagogie Digitală. Aceștia vor fi capabili să contribuie la dezvoltarea capacității de utilizare a instrumentelor și proceselor digitale în școala în care predau și, implicit, pentru colegii lor. Astfel, experții educaționali sunt împuterniciți prin cunoștințele și practica acumulată să facă schimbările de care este nevoie pentru a da valoare educației și a răspunde la necesitățile elevilor.

De-a lungul a 4 ani, Școala de Valori a reușit să fie alături școlilor și profesorilor în procesul de digitalizare, de la identificarea stadiului de digitalizare a școlii, dar și la nivel individual, pentru ca, apoi, prin intermediul atelierelor să beneficieze de cunoștințe și practici pedagogice care să îi pregătească pentru ceea ce înseamnă procesul de predare, învățare-asimilare și evaluare pentru generația actuală.

Mai mulți profesori care au făcut parte din Pilonul de Digitalizare desfășurat de noi au dorit să dea mai departe ce au învățat, în cadrul evenimentului de celebrare a succeselor din program: „Digitalizarea – o resursă transformatoare în Educație”.

Daniela Pruteanu este profesoară în învățământul primar, la Școala Gimnazială Lețcani, din județul Iași. Doamna profesoară ne-a explicat care a fost schimbarea pe care a adus-o Pedagogia Digitală în modul său de predare. „Cursul a însemnat conștientizarea faptului că am greșit când am auzit de Pedagogia Digitală și credeam că voi afla totul despre aplicații. Acum, am cunoscut pedagogia. Pedagogia Digitală este o producție a pedagogiei, te învață cum să utilizezi instrumentele digitale pentru ca predarea să fie cu folos pentru generațiile actuale. De asemenea, tot în cadrul modulului, am aflat că este important să avem o viziune despre educație, că nu ne mai putem limita la a planifica începutul modulului. Pedagogia Digitală este mai degrabă o acțiune în continuă mișcare, despre a da feedback pentru a face premise pentru o adaptare viitoare. Am învățat și cum să construim o comunitate de profesori și elevi, cum să susținem școlile în care predăm, dar și pe cele pe care le știm, pentru a le oferi informații pentru a pregăti copiii pentru viitor, nu pentru o meserie care va fi căutată mâine, ci pentru a le da instrumentele de a găsi singuri soluții, de a se adapta mai ușor la ce va fi.”

Anișoara-Mihaela Ciocan, director adjunct și profesoară la Școala Gimnazială Grigore Moisil din Galați, a recunoscut emoțiile și provocările de la început de proiect, dar și schimbările produse la clasă sau printre colegi. Toate procesele prin care am trecut m-au ajutat să fiu atentă la cum se poate modifica o școală, la cum se poate modifica practica didactică a unor colegi profesori. Am așteptat și noi cu emoții să fim parte a acestui proiect, nu știam în ce direcție va merge, dar, acum, am înțeles beneficiile. Sunt bucuroasă că toți am făcut eforturi în acești ani, foarte multe eforturi, pilonii din cadrul Edu Networks au fost solicitanți, dar ne-am angajat într-un proces, care are ca scop transformarea școlilor și o educație mai bună pentru elevi.”

Simona Pîrvulescu este profesoară de Limba și literatura română și directoare la Școala Gimnazială Osica de Jos, județul Olt, a explicat bunele practici care au rezultat în urma celor 4 ani de program. „Contextele educaționale din ultimii ani ne-au pus să ne validăm capacitatea de adaptare din mers la nou. Noul a însemnat digitalizare educațională, iar în ultimul an am descoperit principiile, acțiunile și direcțiile Pedagogiei Digitale. Am reușit să aplicăm Pedagogia Digitală, am descoperit instrumentele DigCompEdu și Selfie și am identificat un set de competențe, dar am și determinat gradul de digitalizare, așa cum este văzut prin ochii colegilor, elevilor și părinților. Rapoartele obținute au dus la facilitarea unor analiza la nivel de școală. În timp ce, în ultimul an, ne-am schimbat viziunea despre feedback-ul elevilor. Acum, nu mai percepem feedback-ul ca aprofundare-verificare, ci și pentru acțiuni remediate viitoare. Ne bucurăm că am reușit să facem parte dintr-o comunitate în care orientarea principală este spre schimbarea reală din învățământ, de care este atâta nevoie.”

În ultimul an din prima ediție a programului, în cadrul intervenției Learn4DigitalSkills, profesorii participanți au luat parte la 11 ateliere. Ei au descoperit și au înțeles beneficiile date de Educația 3.0, Heutagogia, Pedagogia digitală, cum să lucreze cu generația Z și generația Alfa, cadrul TPACK, planificarea digitală, Taxonomia lui Bloom, cum funcționează predarea-învățarea și cum funcționează principiile predării în Educația Contemporană. Au mai aflat și despre: explorarea potențialului, cu ajutorul Check4MultipleIntelligences sau Teoria lui Gardner, cu ajutorul Play4MultipleIntelligences. De asemenea, profesorii au înțeles utilitatea feedback-ului și  a feedforward-ului, dar și  că este important să țină pasul cu tendințele digitale, prin utilizarea Inteligenței artificiale și a ChatGPT.

Postare articol

Suntem mândri să vă anunțăm că 65 de experți educaționali în de experți educaționali în pedagogie

digitală vor putea susține dezvoltarea capacității de utilizare a instrumentelor și proceselor digitale pentru școala în care predau și, implicit, pentru colegii lor.

De-a lungul a 4 ani, Școala de Valori a reușit să fie alături  școlilor și profesorilor în procesul de pedagogie digitală, de identificarea stadiului de digitalizare a școli, dar și la nivel individual, pentru ca, apoi, prin intermediul atelierelor să beneficieze de cunoștințe și practici pedagogice care să îi pregătească pentru ceea ce înseamnă procesul de predare, învățare-asimilare și evaluare pentru generația actuală.

Le mulțumim cadrelor didactice Daniela Pruteanu, Simona Pîrvulescu și Anișoara-Mihaela Ciocan care au făcut parte din Pilonul de Digitalizare desfășurat de noi și doresc să dea mai departe ce au învățat. Mai multe aflați în articolul din comentarii:

XXXX