Pământul se va autodistruge în 6 luni din cauza acțiunilor oamenilor. Rămân doar 4 țări cărora li se oferă posibilitatea de a se muta pe planeta Zaigon pentru a-și continua viața. Pentru acest lucru, fiecare om de pe pământ trebuie să dovedească faptul că poate învăța din greșelile impardonabile făcute în ultimii 100 de ani. Fiecare țară trebuie să devină o comunitate importantă de învățare în domeniile de care este nevoie pe planeta Zaigon.

Așa sună provocarea pe care adolescenții participanți în proiectul Pepin Teen au acceptat-o cu mult entuziasm. După ce s-au împărțit în 5 grupe de câte 4 specialiști din fiecare domeniu  reprezentând țările Finlanda, Andorra, Hong Kong, China și Starlympics, participanții s-au înarmat cu multă răbdare și au purces spre îndeplinirea scopului final: definirea unui plan de acțiune și o strategie clară care să îndeplinească cel puțin 10 condiții pentru crearea unei comunități de învățare și rezolvarea problemelor apărute pe pământ.

În ultima parte, participanților li s-a prezentat platforma Mecabricks și au învățat să lucreze în ea, pentru a construi în lego virtual comunitatea de învățare comună.  Toți participanții și-au desemnat roluri și responsabilități și s-a ales un responsabil al proiectului final, urmând ca la următorul atelier să prezinte o machetă unită a comunității de învățare, care să cuprindă construcțiile fiecăreia dintre echipe. 

Noi credem că au învățat repede să folosească platforma, iar imaginile sunt mărturia acestui fapt:

Acum că v-ați făcut o idee despre ce a însemnat atelierul de Responsabilitatea în Învățare, e momentul să aflăm cum s-a simțit provocarea pentru participanți!

‘Faptul că am putut interacționa cu atât de multă lume, că am reușit să dobândesc informații interesante și utile, că am rămas plăcut surprinsă de evoluția pe plan personal pe care am obținut-o prin sesiuni online, mai exact faptul că și prin intermediul unor ecrane pot să îmi îmbunătățesc abilitatea de a înțelege, de a coopera și de a asculta și alte idei, cât și îmbunătățirea modului de exprimare a gândurilor, au contribuit la crearea unei experiențe de neuitat.”

“Conținutul educațional a fost pe măsura participanților, având în vedere mica proporție de implicare trainerilor, dar pentru a ne ajuta să ne dezvoltăm, modul de prezentare al informațiilor chiar a ajutat la asimilarea lor mai rapidă, dorindu-se ca elevii să se informeze și să  înțeleagă ce au citit. Utilitatea lor poate nu se va dovedi în primele momente, cum este de așteptat, dar sigur vor fi de folos într-o situație de maximă necesitate.”

“Am învățat că dacă ne dorim să creăm ceva frumos, putem reuși doar prin ascultarea tuturor persoanelor, prin răbdare, căci nu totul poate fi conform așteptărilor noastre, și prin exprimarea punctelor de vedere. De asemenea, este important să ne adaptăm noilor situații și să fim uniți.”

“Deși am fost specialist în sănătate, am primit foarte multe idei de la grup în general. Mi-a plăcut că de fiecare dată când nu știam să formulez ceva sau nu găseam cuvintele când mă gândeam să creăm o soluție, mereu grupul îmi sărea în ajutor și veneau cu idei care pe mine m-au făcut să am momente de blown mind și să realizez cu ce oameni faini lucrez. Cred că am învățat să ascult mult mai mult și să mă las ajutat, pentru că sigur o să dau de idei foarte bune.”