Atelierele de educație financiară din cadrul proiectului FliP Școala de Bani pe roți au avut un real succes, încă de pe data de 5 mai, când am dat startul acestora pentru anul în curs.

Puțini știți însă că o bună parte din reușita acestora se datorează trainerilor Școlii de Valori, sigur nu știți nici că unii dintre aceștia sunt niște adolescenți extrem de talentați, împreună cu care reușim să creștem inteligența financiară a copiilor între 7-14 ani.

Dorim să ne exprimăm recunoștința față de acești tineri extraordinari, așa că vom iniția o serie de articole prin care să îi cunoașteți mai bine.

V-o prezentăm astăzi pe Anisia Pîrvulescu, elevă în clasa a XI-a, la Colegiul Național Traian, din Drobeta Turnu Severin.

Anisia spune despre ea că îi face enormă plăcere să se implice în cât mai multe activități: extrașcolare, precum proiecte la nivel european, dar și școlare – olimpiade și concursuri, obținând chiar premii la etapele naționale.

Îi place să creadă că totul are o logică sau cel puțin un motiv, caută mereu să descopere cum funcționează orice obiect din jurul său și modul în care se întâmplă asta. Printre hobby-urile sale se numără desenul, unul din puținele lucruri care o ține ocupată ore întregi.

Anisia ne-a răspuns la câteva întrebări „FliPătoare”:

Cum de cineva atât de tânăr s-a implicat într-o activitate de training?

Anisia: Când am decis pentru prima dată să fac parte din proiectul „Școala de Bani pe Roți” nu conștientizasem încă ceea ce însemna de fapt „a fi trainer”.

M-a atras ideea de a face parte dintr-un proiect la „scară mare”, în care urma să cunosc oameni implicați și dedicați muncii lor, dar și faptul că acest proiect mă va ajuta să cresc, să mă dezvolt ca om, ca persoană.

Însă abia când primii copii au intrat în camionul FLIP, am realizat că nu beneficiile pe care acea activitate de training mi le aducea mie contau, ci totul se rezuma la acei copii – cunoștințele pe care aveau să le dobândească în cadrul atelierului, experiența pe care aveau să o aibă, dar și evoluția lor.

Până în acel moment nu știam de ce voiam să fiu trainer, însă după o oră și jumătate de discuții cu acei mici oameni, mi-am dat seama că nimic nu se compară cu satisfacția de a da mai departe ceea ce noi știm sau am învățat deja.

De ce educație finanaciară?

Anisia: Trăim într-o lume în care suntem conștienți de valoarea banilor încă de când suntem mici. Astfel consider că a devenit un lucru necesar oricărui dintre noi să fim capabili să ne gestionam propriul buget și să facem alegerile corecte din punct de vedere financiar.

Te consideri o persoană responsabilă financiar? Trainingul la care ai participat te-a ajutat să îți crești inteligența financiară?

Anisia: Este foarte greu să fim resposabili financiar în totalitate. Cu toate acestea, trainingul la care am participat m-a ajutat să fiu mai precaută în ceea ce privește cheltuirea banilor și m-a ajutat și să înțeleg mai bine importanța economisirii lor.

Cum este să lucrezi cu copii cu câțiva ani mai mici decât tine? Cum te raportezi la ei, dar și viceversa?

Anisia: Deși există o oarecare diferență de vârstă între mine și copii, uneori mai mare, alteori chiar destul de mică, important este să comunic cu ei precum aș face-o cu cineva de vârsta mea.

Este adevărat că trainerul este cel care deține frâiele atelierului, dar asta nu înseamnă că informația nu poate veni și din partea copiilor. Tind să cred că sunt văzută de către copii ca un prieten, cineva căruia îi pot spune orice gândesc ei.

De ce ai considerat important să te implici de la o vârstă fragedă în acest proiect ?

Anisia: Prin aceste proiecte avem ocazia să cunoaștem diferite tipologii de oameni și poveștile lor, să creăm legături cu alte persoane și să ne lărgim orizontul.

Mai mult decât atât, aflându-ne în diferite circumstanțe încă de la o vârstă fragedă, învățăm cum să reacționăm în situații critice și cum să ne organizăm timpul. Toate acestea contribuie, într-un mod sau altul, la dezvoltarea noastră.

Care e viața ta de trainer?

Anisia: Viața mea de trainer nu diferă mult față de viața oricărui alt elev în aceasta perioadă: ore online, plimbări ocazionale în apropierea casei, maratoane de filme și seriale – excepție fac însă cele 30 de minute dinaintea fiecărui atelier, atelierul propriu-zis și cele 15 minute de după fiecare atelier.

Așezarea laptopului pe birou, deschiderea fiecărui site necesar livrării sesiunilor online, recapitularea flow-ului împreună cu partenerul de atelier, toate acestea fac parte din pregătirea pentru ateliere. Adevărata viață de trainer începe doar după ce apăsăm butonul „admit all” și atelierul începe.

Ce părere au părinții și profesorii despre ceea ce faci?

Anisia: Cu toate că majoritatea atelierelor se desfășoară în timpul orelor, profesorii și părinții mei au fost mai mult decât înțelegători față de activitatea mea.

Totodată, ei au fost și sunt în continuare mândri de implicarea mea în astfel de proiecte, încurajându-mă la fiecare pas.

Este minunat să avem alături de noi tineri inspirați și dedicați precum trainerii Școlii de Valori, împreună facem lucruri extraordinare și debordăm de energie, învățăm și creștem!

FLiP Școala de Bani pe Roți este un proiect ce face parte din programul Școala de Bani, al BCR. ????