Programul STRET TT (Students Today – Responsible Entrepreneurs Tomorrow Teacher Toolkit 2 ) propune o abordare inovativă a antreprenoriatul în rândul tinerilor de liceu, cu scopul de a crea lideri și antreprenori responsabili și capabili să aducă schimbări pozitive. Programul este implementat în parteneriat cu școli și ONG-uri din 4 țări: Lituania, Italia, Macedonia de Nord și România, cu scopul de a dezvolta resurse educaționale prin care elevii să învețe concepte inovative și moderne despre antreprenoriat și digitalizare, pentru a răspunde provocărilor de zi cu zi.

Nevoile într-o continuă transformare i-au făcut pe partenerii din proiect să vină cu inițiativa de a susține importanța educației digitale pentru tinerii antreprenori, ca profesorii să înțeleagă de ce este bine să pună accent pe acest aspect. Dacă profesorii sunt mai bine informați și mai motivați și elevii vor fi mai responsabili. Pentru a pune cap la cap cunoștințele și experiențele din cele 4 țări a fost nevoie ca partenerii să participe la un curs de formarea competențelor, organizat în Italia, Amalfi. 

Astfel, Școala de Valori a participat susținând un atelier de educație digitală. Am livrat cu ajutorul colegilor Cristian Dumitrescu și Rodica Grigore sesiuni despre instrumentul DigCompEdu, un chestionar de evaluare a competențelor digitale pe care le au profesorii, prin stabilirea nivelului de la A1 la C2.

Cristian Dumitru a fost trainer în cadrul programului STRET TT. Din perspectiva sa, susține că proiectul „va aduce soluții și bune practici implementate la nivel național și care au avut succes la nivel local. Tinerii au nevoie de această inițiativă pentru a beneficia de experiența altor pedagogi și pentru a ajunge mai repede la rezultatele propuse”. 

Lucrând zi de zi cu copiii și tinerii, Rodica Grigore, profesoară, consideră că experiența cursului de formarea competențelor a fost benefică pentru că a adus împreună cadre didactice din 4 state europene, cu perspective educaționale diferite, dar care își doresc evoluția pentru elevii lor. „Învățământul are nevoie de o nouă abordare, iar metoda aceasta de a integra competențele cheie în toate materiile poate revigora sistemul de învățământ românesc. De asemenea, faptul ca aceasta este o inițiativă internațională și interculturală, poate facilita comunicarea și studiul la nivel european”. 

Mai exact, tinerii din proiect vor avea acces la metode integrate de a deține competențe cheie, pentru a putea rezolva cu succes provocările cotidiene.  Rodica Grigore susține că „tinerii au nevoie ca procesul de învățare să fie adaptat vremurilor și posibilităților actuale. Inițiativa internațională poate să îi ajute pe tineri dacă vor să studieze în altă țară, întrucât le va fi ușor să se adapteze acolo datorită abordării similare. De asemenea, vor fi la fel de bine pregătiți ca și cei din alte țări europene, facilitându-le astfel posibilitatea de a obține un job internațional”.

O perspectivă multiculturală va aduce plus valoare participanților din proiect, beneficiarilor și se va transmite și mai departe în țările de origine ale partenerilor. Pentru că proiectul își propune o schimbare de abordare a educației pentru tinerii de liceu. Ioana Ciucă, manager de proiect ne-a explicat beneficiile programului: Elevii vor învăța concepte noi și moderne despre antreprenoriatul social, responsabilitate sociala și filantropie, astfel aceștia vor deprinde abilități și cunoștințe ce vor avea un impact major prin faptul că pot contribui la îmbunătățirea activităților zilnice și, în general, la binele societății prin soluții inovatoare la provocările economice, sociale și de mediu actuale”.

Din programul STRET TT fac parte următorii parteneri: Radviliskio Lizdeikos gimnazija(Lithuania), Organization for Social Innovation „ARNO”(The Republic of North Macedonia), Instituto Istruzione Superiore Statale „Marini-Gioia”(Italy),  SUGS Gimnazija Rade Jovchevski Korchagin(The Republic of North Macedonia)  și Asociația Școala De Valori (Romania).